Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Pääkirjoitus: Satsaus matkailun markkinointiin kannattaa

Jämsää ja erityisesti Himosta aletaan tehdä tunnetuksi matkailijoille #himosjamsa-yritysryhmähankkeen avulla. Kyseessä on sosiaalisessa mediassa toteutettava 2-vuotinen brändimarkkinointiprojekti, jonka tavoitteena on houkutella matkailijoita Jämsään uusista kohderyhmistä ja uusista kohdemaista. Hankkeeseen on lähdössä mukaan ainakin 24 jämsäläistä yritystä. Tämän hankkeen rinnalla kaupunki aikoo toteuttaa markkinointiin kohdennettua verkkosivustoa, jonka sisältöön kuuluisi myös verkkokauppa. Verkkosivusto olisi niin sanotusti mobiiliskaalautuva, eli sen käyttö myös kännykällä onnistuisi hyvin. Tällainen sivusto on ehdottoman tervetullut satsaus matkailun markkinoinnissa. Siihen, että eri toimijoiden tarjonta kootaan yhteen osoitteeseen, ei nykymaailmassa tarvita erillistä osakeyhtiötä, vaan ryhmä asiansa osaavia ihmisiä, jotka pitävät huolta siitä, että verkkosivustolla on tarjolla aina päivitettyä tietoa yritysten ohjelma- ja palvelutarjonnasta. Käyttäjän on voitava luottaa siihen, että esitetty informaatio on ajan tasalla. Näissäkään asioissa ei ole varaa tuottaa pettymyksiä. Toivottavasti mahdollisimman moni yritys lähtisi tälle sivustolle mukaan. Mitä runsaampi on tarjonta, sen parempi on lopputulos. Suunniteltu maksutapa, eli ostokori, on hyvä. Ideana on, että asiakas saisi yhden luukun periaatteella hankituksi mahdollisimman monia Jämsän alueen palveluja. Turistin näkökulmasta tämä on varmasti hyvä toimintamalli. Jämsän Seudun joulukalenterin vihjekirjain, päivä 20: I.