Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Sosiaaliseen mediaan kannattaa panostaa

Jokin aika sitten uutisoitiin, että Keski-Suomen ely-keskus myönsi jämsäläisille some-markkinointihankkeille muhkean yli 200 000 euron rahoituksen. Hankkeen taustalla on kaikkiaan 25 matkailu- ja palvelualan yritystä Himoksen ja Jämsän alueelta. Nyt #himosjämsä-nimellä kulkevan hankkeen yhteistyökumppani on julkistettu ja työ voi pikkuhiljaa alkaa. Luvassa on ennakkotietojen mukaan niin video- ja valokuvatuotantoa kuin brändäystäkin. Mikäli aikataulut pitävät kutinsa, päästään täysimääräiseen sesonkipohjaiseen markkinointityöhön jo ensi kesästä alkaen. Sosiaalisen median, somen, hyödyntäminen on taitolaji, jossa osa onnistuu paremmin, osa vähän heikommin. Jos Himoksen ja siinä sivussa Jämsän kaltaiset paikat eivät pysty hyödyntämään sitä täysimääräisesti, ollaan auttamattomasti sivussa kanavasta, jota käyttävät käytännössä kaikki. Valtavasta informaatiovirrasta erottautuminen alkaa olla jo haasteellista. Juuri tähän tarvitaan ammattilaisten apua, ja hyvä, että sitä on nyt haettu ja tulossa. Jämsää ulkopuolisen silmin katsova saattaa pystyä nostamaan koko alueesta esille sellaista uutta, jota paikkakuntalaiset eivät enää edes näe. Jämsällä on paljon annettavaa matkailijoille. Moni sen jo tietääkin, mutta kasvun varaa on edelleen olemassa. Toivottavasti nyt alkanut työ toimii osaltaan entistä voimakkaamman matkailuboomin nostattajana.