Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Toimistopalvelujen uusi organisointi hyväksyttiin

Jämsän kaupunginhallitus hyväksyi toimistopalveluselvityksen. Toimistopalvelut organisoidaan uudelleen kolmen tiimin mallilla. Tiimit ovat: taloustiimi, hallintotiimi ja asiakaspalvelutiimi. Päätöksen toimeenpano käynnistyy välittömästi. Muutos koskee ensi vaiheessa noin 60 toimistoalan työntekijää, mutta vaikuttaa laajasti koko organisaatioon. Jämsän kaupungin toimistohenkilöstön ikärakenne painottuu varttuneempiin ikäluokkiin. Alle viisikymppisiä on 11 prosenttia toimistotyöntekijöistä ja alle kuusikymppisiäkin vain 55 prosenttia. Tulevien vuosien eläköitymistahti tulee väistämättä olemaan kiivas ja vaatimaan sekä toimintatapojen muuttamista että digitaalisten palveluiden käyttöön ottamista. Kaupunginhallituksen päätöksen mukaisesti uutta toimistohenkilökuntaa ei palkata vuosina 2018 – 2020. Henkilöstöpalvelut laatii arvion todellisista eläköitymisistä käsiteltäväksi valtuustolle esitettävän lisätalousarvion yhteydessä. Vaikka toimistotyö muuttuukin monipaikkatyöksi, tiimimallin käyttöön ottaminen edellyttää, että tiimeillä on omat työskentelytilat, joissa on tiloja liikkuvan työn tekijöille, hiljaiselle työlle ja koko tiimin kokoontumisille. Kaupunginhallituksen päätöksen mukaisesti tilatyöryhmältä edellytetään suunnitelmaa ja ehdotusta tilaratkaisusta talousarvion muutoksen valmistelun yhteydessä. Tilaratkaisuihin tulevat vaikuttamaan voimassa olevien määräaikaisten vuokrasopimusten lisäksi kaupungin omien kiinteistöjen kunto ja vapautuminen toimistokäyttöön sekä asiakaspalvelun tarpeet. Kaupunginhallitus valtuutti kaupunginjohtajan tekemään tarvittavat päätökset toimistopalvelujen uudelleen organisoimiseksi. Pääosa toimenpiteistä on tarkoitus toteuttaa syyskuun loppuun mennessä ja huomioida taloussuunnitelman 2019 – 2021 pohjatiedoissa.